Alla inlägg under juni 2014

Av Inga-Lina - 16 juni 2014 18:44

https://www.facebook.com/photo.php?v=418015264938957


Jag röker igen, mamma...


Om du bara visste, vad synd det är,

om du bara visste vad ont det gör,

om du kunde höra min sorg ta röst,

skulle du få veta vad den säger.


Refräng:

Det spelar ingen roll vad du sa,

för det är liksom inte vad - utan hur...

Jag hörde dig, jag förstod.

Du är inte precis dum, du heller.


Igen står jag ensam, igen.

Och nu röker jag igen,mamma.

Det är tyst runtomkring, igen.

Tystnad som är grunden för allt.


Det är så sorgligt, det är helt sjukt.

Handen sträcker sig själv efter glaset.

De har hittat femte elementet,

de har delat den mitt itu.

Refräng:

Det spelar ingen roll vad du sa,

för det är liksom inte vad - utan hur...

Jag hörde dig, jag förstod.

Du är inte precis dum, du heller.


Igen står jag ensam, igen.

Och nu röker jag igen,mamma.

Det är tyst runtomkring, igen.

Tystnad som är grunden för allt.


(text: Elena Vaenga)

Ovido - Quiz & Flashcards